کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

فرهنگی سیاسی اجتماعی

معرفی لیفان X60+ تصاویر
ارائه چهار محصول کاملا متفاوت در عمر کمتر 10 سال خودروسازی لیفان موضوعی بوده که باعث شده این شرکت در بازارهای گوناگون موفق ظاهر شود.

به گزارش «پرشین خودرو،» هر چند که محصولات لیفان عمدتا با مشکل کیفیت مواجه هستند، اما همکاری با شرکتهای معتبر برای تامین پیشرانه ها و طراحی های نسبتا مناسب باعث شده تا محصولات این شرکت چینی حداقل روی کاغذ حرفی برای گفتن داشته باشند.


همین موضوع باعث شده تا لیفان از شرقی ترین نقطه آسیا یعنی ویتنام و لائوس تا غربی ترین نقطه آمریکای جنوبی بازاری برای ارائه محصولاتش داشته باشد.


آخرین مدل رونمایی شده از محصولات لیفان مدل شاسی بلند X60 است. با وجود این که محصول در نمایشگاه های پکن و گوانگجو سال 2010 به نمایش در آمد، اما تا کنون نامی برای آن در نطر گرفته نشده بود و با عنوان SUV لیفان شناخته می‌شد. هفته گذشته شرکت کرمان موتور از این محصول در نمایشگاه خودرو تبریز رونمایی کرد.


طراحی خارجی


با اولین نگاه به X60چهره ای دلنشین و آشنا را خواهید یافت، در این مورد باید گفت اولین چیزی که در ذهن شما تداعی می‌شود شباهت بی حد این خودرو به نسل فعلی تویوتا Rav4 است که روی سپر ورودی های هوایی همچون سانتافه 2009 را دریافت کرده است.


با دقت به نمای جانبی این خودرو در خواهید یافت با یک Rav4سال 2003 ری‌دیزاین شده مواجه هستید. این بزرگترین وجه اشتراکیست که بین X60 و رقیبش X33 می‌توانید پیدا کنید. البته باید گفت لیفان در این قسمت بیشترین تلاش خود را انجام داده تا کمترین میزان شباهت بین این دو خودرو پیدا شود که باید گفت در این زمینه موفق عمل کرده است.
در همین قسمت در مورد آینه ها باید گفت چیزی جز مرسدس کلاس سی سال 2008 را تداعی نمی‌کند. بیشترین ضعف را می توانید در نمای عقبی این خودرو پیدا کنید. در این قسمت دیگر خبری از نرمی خطوط و انحنا و حجم های دوست داشتنی نمی‌یابید و این مساله ای است که به طراحی X60 لطمه وارد کرده است.


طراحی داخلی


اگر نمای داخلی این خودرو هم برای شما آشناست زیاد به دنبال سوژه کپی شده نگردید. شما دقیقا با فضای داخلی نسل فعلی Rav4 مواجه هستید که شاید تغییراتی کمتر از 10 درصد را تجربه کرده باشد. پس در مورد ارگونومی و دسترسی به ادوات شکی به خود راه ندهید چراکه شما یک تویوتا را پیش رو دارید.


مشخصات فنی


لیفان X60 قرار است در ایران با یک پیشرانه 1.8 لیتری که فعلا تنها پیشرانه موجود برای آن است، عرضه شود، البته قرار است در آینده یک پیشرانه 1.6 لیتری به لیست انتخاب های جهانی برای این خودرو اضافه شود. 4 سیلندر و 16 سوپاپ با حجم دقیق 1794 سی‌سی اطلاعات پایه پیشرانه X60 را تشکیل می دهند.


این موتور
قادر است نهاست قدرتی معادل 131 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه تولید کند و حد اکثر گشتاوری معادل 164 نیوتن متر در 4200 دور در دقیق ارائه دهد.
این خودرو با دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود که کرمان موتور فعلا گونه اولی را برای آن انتخاب کرده است. گیربکس اتوماتیک انتخابی است که در آینده ای نه چندان دور به محصولات کرمان موتور اضافه خواهد شد. این پیشرانه با مصرف ترکیبی 8.2 لیتر در صد کیلومتر سیکل ترکیبی قابلیت پاس کردن استاندارد یورو 5 را نیز دارد.


X60 در بازار ایران


این محصول که  وارد خطوط تولید کرمان موتور شده با قیمتی حدود 30 میلیون تومان به بازار ارائه خواهد شد. مهم ترین رقبای این خودرو دو شاسی بلند چینی دیگر یعنی X33 و Haval H5 خواهند بود.

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , kopch.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com